Kärleken jag känner till Alice

Allmänt / Permalink / 12
Min tvilling Angelica fick en dotter, Alice för lite mer än sju månader sen. Hon är det bästa som hänt Angelica. Men hon är också det bästa som har hänt mig! Jag har aldrig någonsin känt en liknande kärlek för någon som jag känner för Alice. Jag skulle göra VAD som helst för henne. Kärleken till henne är så stark att den gör ont i hjärtat! Jag vill skydda henne från allt ont hela livet. Älskade finaste lilla Alliano! Nu undrar jag såklart hur det kommer kännas när vårt barn kommer till världen. Kommer mitt hjärta spricka av kärlek? Jag längtar! I helgen går vi in i vecka 28. Inte långt kvar nu. 

Älskade unge!
#1 - - Alice pappa:

och Alice älskar sin moster!

#2 - - Angelica:

Ja, hon älskar verkligen dig. Det finns ingen hon skrattar så mycket åt/med. :) PUSS

#3 - - Jenny:

hej! Vad häftigt att känna så för en annan människa. Jag förvånas aldrig över mina och min mans känslor för våra barn, det är en kärlek som jag faktiskt inte trodde fanns. Ja, man kan gå i eld o vatten för dem. Trots att det är kämpigt många gånger så är känslorna så starka. Man har mindre egentid vilket kan vara jobbigt, men det för också en del positivt med sig! Jag tycker att negativa tankar om sig själv försvunnit en del i takt med att barnen kommit. Innan var jag mkt mer kritisk mot mig själv som person, t ex utseende och vikt, men nu känns detta bättre (även om jag vet att jag nog var snyggare förut, så sitter ju faktiskt det mesta i huvet). Jag har helt enkelt inte lust och tid att ägna mina tankar åt hur "ful" jag är...Nej, jag är vacker och det är en bild jag vill förmedla åt mina barn!! Speciellt min dotter!! Förlåt om denna kommentar svävade bort i lite andra funderingar...

Svar: Jättefin kommentar! <3
Jessica Lagergren

#4 - - Anonym:

Om du och Angelica är enäggstvillingar och då borde ha samma DNA, borde inte era barn genetiskt bli halvsyskon mer än kusiner?
Älskar din blogg, du är så sjukt rolig och oerhört snygg! :D

Svar: Haha jooooo jag håller med! Tror de kommer bli mer som syskon :)
Tack, vad gullig du är! :) <3
Jessica Lagergren

#5 - - Sara:

Hej! Skrev fel adress i fältet o hamnade hos dig, ser att du är gravid jätte jämt med mig. Har bf 2juni (: roligt läsa om dig o känna igen sig i grejor! Hoppas du o bebis i magen mår brA. (:

Svar: Åh, vad roligt!! :D
Jessica Lagergren

#6 - - Maria:

Så himla fint skrivet! Man kan inte bli annat än glad av både text och bild. <3

#7 - - S:

För mig är kärleken till mina syskonbarn "roligare" än den till mitt eget barn. Den är mer allvarlig om du fattar vad jag menar. Kan tänka mig att det är så farmödrar och morfäder känner för sina barnbarn😄 Med mina syskonbarn är det ju mest bus - med mitt eget är det ju så mycket annat!

#8 - - Anna:

jag har haft syskonbarn tio år innan jag fick min son i somras. Det som är så härligt med det här med egna barn och syskonbarn är att kärleken inte konkurerar alls utan all kärlek man kände innan för sitt syskonbarn finns kvar i samma storlek - om inte till o med starkare! Äldsta syskonbarnet frågade får någon månad sen om jag älskade han mindre nu, men försökte förklara att han finns lika mycket i mitt hjärta som tidigare och skulle göra allt för honom! Älskade syskonbarn <3

#9 - - Malin:

Jag är inte gravid än men jag skulle gärna ses med er ändå :) Behöver lite nya vänner i norrort :) Kram!

#10 - - Sannie:

Jag brukar sällan be om något.. eller rättare sagt jag har aldrig gjort det tidigare. Men snälla, skulle du kunna gå in på instagram (@Regentsuniversity) och rösta på denna bilden: https://instagram.com/p/zfWgHlEW0R
Det hade bettyt så himla mycket för mig! MASSA KÄRLEK <3

#11 - - Linn Strömberg:

Åhh vad fint <3

#12 - - Stefan:

Finns nog en risk att ditt hjärta kommer explodera av kärlek ;)

Fascinerande hur starkt man kan känna för en person. Håller med om att man blir lite chockad. Kan själv bli lite skrämd ibland av hur jävla starkt man kan känna för en annan människa. Samtidigt är det ju helt jävla underbart!

Till top