Vi Föräldrar Gravid

Allmänt / Permalink / 7
Nu kan jag berätta för er! Jag är med i senaste numret av Vi Föräldrar Gravid med fina Blondinbella på omslaget. Jag är med i "duellen" där tjinga namn debatteras. Vad tycker ni om paxa ett namn på bebisen innan den har kommit? Och efter också för den delen.



#1 - - Josephine S:

Åh vad kul! Och ännu roligare att du tycker som jag haha! :D
Jag förstår å en sidan vad den andra tjejen menar, men liksom... man är inte den enda i världshistorien som får barn. Det blir lite löjligt att tänka att man ska ha ett så sjukt "unikt" namn, eller att ingen annan får heta det. News flash, det finns antagligen redan hundratals/tusentals/miljoner som heter eller har hetat samma sak. Vad gör att MINA känslor kring ett namn är viktigare än någon annans? Get over it, känner jag.

#2 - - S:

Har ett namn på mitt barn som jag sällan delar med mig av i såna här diskussioner, det är världens vackraste flicknamn enligt mig och jag är så glad att jag kom på det! Barnmorskor, läkare och annan sjukpersonal - till och med hon i luren när jag pratade med försäkringskassan har utbrustit "Åh så vackert namn!" när vi registrerat oss tex😊😊😊

#3 - - Angelica:

Men åhh, S, nu vill man ju veta vad det är för namn!!! :)

#4 - - tommy:

vad roligt för dig =)

Glad alla hjärtans dag <3

Svar: Detsamma! :)
Jessica Lagergren

#5 - - L:

Nu vill jag ju veta vilket namn det är S :D

#6 - - Marie:

Tycker nog inte heller man får tjinga namn...Däremot valde vi att inte berätta namnet innan hon föddes. Vi( jag ) ville inte bli påverkad av vad andra tyckte om namnet. Fick det tipset av en vän, de hade först berättat vilka namn de funderade på och då hade alltid någon en åsikt om att det va fult ,konstigt eller att någon annans barn hette så...

#7 - - Nathalie:

Tycker det påminner om lågstadiefasoner där man först måste fråga sin vän om man får köpa en likadana kläder som hen har.. Vill man vara så unik, oavsett vad gäller kläder/namn osv så blir det nog svårt att leva=)

Till top