If friday had a face

Allmänt / Permalink / 4
Äntligen fredag hörrni! Jag är mer död än levande idag. 03:40 vaknade jag av ett ryck. Ibbe hade lämnat mig. Han ville inte veta av varken mig eller bebisen i magen. Jag bönade och bad om en förklaring men fick ingen. Jag förstod ingenting. Vi skulle ju gifta oss. Sen kom tårarna. Det var som att sätta på en kran. Jag hulkgrät. Dumma dumma mardrömmar. Mina mardrömmar är extremt verkliga så när jag vaknar mitt i natten sådär vågar jag inte somna om. Jag är rädd för att mardrömmen ska fortsätta. Gråtandes kröp jag nära Ibbe som vaknade och undrade vad som hänt. Han förstod snabbt att jag bara hade drömt och höll om mig. När jag somnade om drömde jag istället mardrömmar om Signe, men det är en helt annan historia. Hur som helst - det skönaste med att sedan bli icke-gravid igen kommer definitivt vara att slippa dessa mardrömmar. Vad ska ni göra i helgen?

#1 - - Stefan:

Är vidrigt med mardrömmar som är för verkliga. Kan vakna en morgon och ha kvar känslan hela dan. Speciellt om man drömmer om ett svek från den man älskar. Man har ingen anledning att vara nere eller arg, ändå är det svårt att skaka av sig känslan. Tycker jag.

För övrigt, tror inte man säger förort utanför Stockholm. Förort är väl lite underförstått att det är utanför orten. Tror man säger förort till Stockholm, eller bara utanför Stockholm. Bara en tanke om din annars trevliga presentation.


Trevlig helg!

#2 - - elin stridh:

haha sötnos vad hemsk dröm!

ha en underbar fredag!

#3 - - Marie:

usch...fick flashbacks från min graviditet nu. Fy vad jobbigt dessa mardrömmar var. Men som du skriver som tur är går de över efteråt :)

#4 - - Anonym:

Känner igen mig helt! Drömde också att min sambo lämnade mig.

Till top