Det är en....

Allmänt / Permalink / 47
Först måste jag bara säga: OJ OJ OJ vilken gullig läkare Dr.Stein Olsen är! OM ni någon gång vill kolla upp kön är Sibyllekliniken heeelt rätt ställe att gå till. Jag är helt lyrisk över hans proffsiga och gulliga sätt. Helt fantastisk!

Nu till det könet...

Bebisen i magen är en liten FLICKA!!!! A girl!! En tjej!!! Jag är så lycklig att jag vill sprängas!! Vi fick även se att hjärtat och allt annat såg bra ut. Dr. Stein är 110% säker på att det är en tjej. En frisk liten tjej sa han. Jag har haft på känn hela tiden att det är en liten tjej så det är coolt att min magkänsla stämde. 

Hej lilla tjej!
#1 - - Jennie:

JAAAAA!!!! :D Jag har varit inne här flera gånger idag för att se om du skrivit nåt och jaaa äntligen!!! GRATTIS TILL EN DOTTER! ♥

#2 - - Cookie:

Stort grattis! Vad härligt =)
Vi ska också få en liten tjej i mitten på maj <3

#3 - - Zarah:

Ååååh grattis!!! Förstår du att vi pluggade tillsammans för några år sen och nu kommer vi ha lika gamla döttrar!!! IIIIIEEEEH!!!

#4 - - J:

Stort grattis :)

#5 - - Mikaela:

Grattis! Var också hos doktor Stein och han sa samma till mig, 110% säkert en flicka och visst var det så! Stort grattis :)

#6 - - Sofia Bottenmark :

Åh va mysigt!! Snart får ni träffa er lilla flicka 😊

#7 - - Jennie-Lie:

Stort grattis till tjejen!! :)

Själv väntar jag tvillingar i v.19 och ska på RUL på fredag. Hoppas mitt besök kan visa vad det är för små troll i min mage! Kika gärna in på min blogg och ge mig alla tips du har kring tvillingar ;)

#8 - - Jonna:

Jag har typ ett sjätte sinne(haha det låter muppo men är helt sant) och brukar kunna gissa kön på bebisar i magen, men måste känna kvinnan som väntar barnet eller i alla fall ha en viss inblick i hennes liv. Du utstrålade flicka, kul att det stämde! :D Jag kanske får börja ta betalt för det här snart höhö.

#9 - - Anonym:

Åh vad roligt för er!! Stort grattis!! ❤️❤️

#10 - - Fidan & Divine:

Fin blogg du har!
Klicka gärna in hos oss

#11 - - JOSEFINE -:

Åh, grattis Jessica! Vad roligt! Hoppas allt är bra med dig. :)

#12 - - Jennika:

Vad härligt!!!!!! Grattis till er båda! :)

#13 - - Anonym:

Stort grattis!! ❤️

#14 - - Frida:

Åh vad roligt! 😃❤️

#15 - - lin:

Kul! Grattis! Jag var 100% på att jag väntade en pojke vilket det också var!

#16 - - S:

Stort grattis❤️

#17 - - Cattis:

Vad kul! Grattis till er flicka 😃

#18 - - Lisa:

GRATTIS!!
Jag hade också på känn att jag hade en tjej i magen och det blev sån lyckokänsla när jag hade rätt, mot sambon som va lika bestämd som jag på att det var en kille. :P
Såklart hade det inte spelat någon som helst roll. Men ändå. Att få rätt! Yes!!

#19 - - Lisa:

GRATTIS!!
Jag hade också på känn att jag hade en tjej i magen och det blev sån lyckokänsla när jag hade rätt, mot sambon som va lika bestämd som jag på att det var en kille. :P
Såklart hade det inte spelat någon som helst roll. Men ändå. Att få rätt! Yes!!

#20 - - Yeey!!!! Grattis!!!!:

Beauty by K

#21 - - lisa:

Ååååh!!!:):vad rörd jag blir. Tycker det är kulmatt det är en flicka pga Alice med, dom blir nog som syror💜

#22 - - tommy:

kul =)

#23 - - Ellinorwo:

Grattis 🎉 det du önskade dig en liten Elsa. Så fint

Svar: Jaaaa 😍❤️😍❤️😍
Jessica Lagergren

#24 - - Mari:

Åhh grattis!! Vad roligt. Har två barn en kille och en tjej, när jag väntade barn två ville jag så himla gärna ha en dotter (vet att det är tabu att önska kön) men vad gör man när man känner en sådan stark längtan efter en dotter. Blev så lycklig när jag fick veta att det låg en liten tjej i magen :-) grattis igen och hoppas att du får må bra resten av graviditeten!

#25 - - anna:

GUD VAD KUL! Grattis! Har en fråga till dig: hur länge körde ni utan skydd tills ni blev gravid? Hade du koll på äl, och om hade ni sex på äl eller några dagar innan? (tänkte på skrönan, om man ligger några dagar innan äl så blir det en tjej och om man ligger precis när man har äl blir det en kille) Kram på dig och grattis igen =)

Svar: Tack snälla! :D Vi körde utan skydd från januari förra året tror jag. Eller då tog jag ut min p-stav, men då planerade vi inte att skaffa barn. I somras började vi prata om barn och tajmade därför in ÄL. Första försöket blev det inget, men andra testade vi att ligga varannan dag, Ibbe hade hört att det var en bra idé. Då funkade det och vi plussade. :) Kram
Jessica Lagergren

#26 - - Anna:

Vad roligt för dig, grattis! :)

#27 - - Stefan:

Grattis!

Gud va kul för er!

Jag är för övrigt 149% säker på att man kan vara högst 100% säker.

#28 - - Felicia:

vad kul!! grattis :)

#29 - - Anonym:

Vad roligt! Grattis! Väntar också en liten flicka :) dock några veckor senare än dig, beräknad mitten på juli :) kram kram

#30 - - kattis :

Stort grattis! ;) jag ska försöka hålla mig att inte ta reda på kön, men är bra sugen ibland... Har du något bra tips på gravidförsäkring? Vad ska man välja och räcker det med gratisalternativet eller ska man välja en större försäkring? Mvh Kattis (v22)

#31 - - "Hedan":

Magkänsla, ja. Det är ju där hon sitter! Hihi
Graaaaattis!!!

#32 - - Johanna:

Gud vad roligt att ni gick till dr. Stein! Min mamma gick till honom när hon var gravid med mig (22 år sedan) han ska tydligen vara den bästa. Synd att han var hemsk mot mig bör jag gick dit i gynekologiska ärenden! Stort grattis till tjejen!

#33 - - Lina:

GRATTIS!!! :)

#34 - - Sabrina:

Åh stort grattis till lill flickan! har själv en dotter :)

#35 - - stina:

Grattis! Vilken lycka, har själv en dotter på 8 mån!

#36 - - Malin:

Yay! Stort grattis och såå såå roligt! Måste vara något speciellt med att få en tjej!! 💖

#37 - - Anonym:

Men vad kul! Grattis grattis

#38 - - Jenny:

Å grattis till en tös! Det var ju det du trodde :-) ! Jag är väldigt nyfiken på vad som ligger min mage också!! Men har inte kollat... Är jättekul att följa dig även om vi har helt olika liv på helt olika platser i Sverige (bor i Skåne), på nåt sätt är detta m graviditet så spännande, speciellt när man är inne i det själv... Kan du inte skriva lite om hur lillan är, vild, livlig, lugn? Och hur du mår i graviditeten? Om du vill lämna ut det alltså... Jag funderar själv på blogg bara för att jag har så mkt tankar och känslor just nu. Men vi får se.... Ha en fin dag! Ta hand om dig och tjejen!

#39 - - Karin:

Åh, vad kul med en flicka!

#40 - - Anonym:

Vad roligt med en flicka! Jag kan tänka mig att de är något speciellt med att få reda på könet till livet där i magen. Som att de är lättare att lära känna sitt barn när man vet. Det kanske bara är jag, hur känns det för dig nu? Likadant eller är de annan känsla? Kram :)

#41 - - Andrea:

Åh! Känner ju dock inte dig men har läst bloggen ett antal månader nu. Och jag måste säga att jag är så glad för din skull! Stort grattis! Alice & Elsa (?), låter ju som en perfekt kombo haha ;)

Svar: Tack snälla! :) Ja, Alice och Elsa klingar så himla fint! Måste bara få med Ibbe på Elsa-tåget :D
Jessica Lagergren

#42 - - Anonym:

Ett STORT grattis till er! Jag minns såväl när vi tog reda på kön :) Barnmorskan berättade att vi väntade en liten flicka (dock till 80%) En magisk känsla. Ut kom en liten prins hihi. Kram

#43 - - Robex Lundgren:

jag är en transexuell person. jag förstår din glädje.

#44 - - Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ:

Åh, vad roligt att det ligger en liten tös i din mage:)

#45 - - Mor och Dotter:

Ett Stort Grattis Till Er! Jag har själv en dotter och hon och hennes syskon är det allra bästa som har hänt mig... :)

#46 - - Julias skönhetsblogg:

Vad kul! Grattis! :)

#47 - - KassandraPalma:

Åhh grattis!!

Till top