Brudbuketten - stor eller liten

Allmänt / flowers, wedding / Permalink / 7
Mina absoluta favoritblommor är Ranunkel och Anemon. Dessa två får mer än gärna vara en del av min brudbukett. Jag vill inte ha en stor och bollig bukett, utan den kan vara lite smal och spretig, om ni förstår vad jag menar? 
Vilka är era favoritblommor?
Kan man ens ha Ranunkel och Anemon i augusti? Är det säsong eller måste man importera från ett land långt borta?
Ranunkel...
Anemon...
Blandning av anemoner och pioner...
Blandning av anemoner och rosor...
Älskar inte nejlikor, men gillar idén!


#1 - - Fru Boholms Hörna:

Fina blommor! Själv tycker jag jättemycket om rosor, Sweet Avalanche särskilt, och hade just dessa i min brudbukett tillsammans med brudslöja.

Kul att du har börjat blogga :)

Svar: Den rosen ska jag spana in direkt! :)
Jessica Lagergren

#2 - - kliar och sticks:

Åh vilken fin bukett, den som är längst ner! Pudrigt rosa rosor, så himla fina..

#3 - - Sofie:

Åh jag älskar också ranunkel! Så fin blomma. Ingen aning om hur de går att få tag på, men kolla absolut med en florist! Oftast brukar de kunna fixa det mesta :) Din blogg verkar super mysig.

#4 - - Sara:

Ranunkler och anemonernas tid börjar någonstans vid jul/efter jul och finns kvar hela våren. Ranunkler lite längre, de kan du säkert få tag på i aug 😀 lycka till med brudbuketten! / floristen

Svar: Tusen tack floristen! :)
Jessica Lagergren

#5 - - Linn:

Jag gifte mig den 1:a augusti och ville själv ha en bukett bestående av ranunkler och pioner (håller med om att ranunkler kan vara det vackraste som finns) men tyvärr var säsongen för dem slut. Det är vårblommor. Min florist lyckades beställa hem 30 st pioner från Tyskland, det var de allra sista som deras leverantör hade... Tyvärr så hade de ju stått i kylrum så pass länge att vi bara kund använda ungefär hälften av dem. Så hör dig för men förvänta dig att de kommer vara betydligt dyrare än vanligt, och kanske inte i det skick du hoppas... Hoppas du får en magisk dag, för mig var det den bästa dagen i hela mitt liv! Stort Grattis :)

Svar: Stort tack för tipsen! :)
Jessica Lagergren

#6 - - Petra:

Hej. Har precis hittat hit, tack vare din syster. Grattis till bebis :)
Ville bara tipsa om en florist som ligger på Torsgatan i Shlm som har superkvalitet på sina blommor och gillar även att göra mer vilda buketter. Vet ej om hon kan fixa ranukel och anemoner i augusti, men du kan ju alltid fråga :) Butiken heter Sublima blommor & blad, du hittar hennes sida på FB.

Svar: Kul att du har hittat hit, tack så mkt! Tusen tack för tipset! :)
Kram J
Jessica Lagergren

#7 - - emma:

HEJ, var kommer bilden på bruden med dom svävande nejlikorna? jag är sugen på den klänningen.. iaf vill jag se den i sin helhel för att kunna utesluta att den är The one ;)
kram!

Svar: Åh, det är bara en random bild från Pinterest. Du kan kolla mitt konto där om jag har pinnat den :) jessicalagergren. Kram
Jessica Lagergren

Till top