5 saker jag gjorde ljudlöst innan jag blev gravid

Allmänt / Permalink / 13
En av de mindre härliga sakerna med att vara gravid är det eviga flåsandet. Här är en lista på fem saker jag gjorde ljudlöst innan jag blev gravid. Känner ni andra preggos igen er?
 
1. Gick upp ur sängen
Nu gör jag ofrivilligt ett "gubb-ljud" när jag rullar ur sängen. Fonetiskt låter det "aaah-hääääj".
 
2. Åt mat 
Det är tydligen svårt att tugga med stängd mun utan att flåsa som en mindre flodhäst som preggo. Det här är inget jag tänker på själv - men jag har blivit tillsagd. Och fått frågan "nu skojar du va?". "Heehee.. Ahh... Ja givetvis" svarar man då och äter resten av måltiden inne på toa.
 
3. Gick upp för en trappa
Nej, vem försöker jag lura? Jag flåsade när jag gick upp för en trappa förut också. Men då pratar vi 30 trappsteg - sen flås. Nu räcker det att bestiga en mindre tröskel för att tro att man nyss varit på ett riktigt tungt fyspass som kräver en återhämtning på minst 15 minuter.
 
4. Spelade in ett videoklipp
Har ni spelat in en liten videosnutt på låt oss säga, en gullig ekorre i skogen, för att sen titta på det i efterhand och undra "HUR KUNDE JAG INTE SE SNUSKGUBBEN SOM FLÅSADE MIG I ÖRAT?" för att sedan inse att du faktiskt var helt ensam i skogen? Ja, eller ekorren kan ju varit riktigt förkyld också...
 
5. Andades
Det är helt enkelt slut på vanliga ljudlösa andetag. Punkt. Det är tur för både mig själv och min omgivning att världen i vardagen består av miljontals ljud. I havet av ljudvågor kan jag lätt dölja mitt flåsande. 

 
Ähhhh aaahhh böööö häää.
#1 - - Angelica:

HAHAHAHHHAHAHA HAHAHAHA hahahah ahahahah

Svar: Roligt att man kan glädja någon. Gumman.
Jessica Lagergren

#2 - - Tina :

Åh va skönt att man inte är ensam!! Hahaha 😃 tacka ni som skriver gravidbloggar, som även hjälper min man att förstå att det inte bara är jag som är knasig utan att det är så här!

#3 - - Lisa:

Att gå en normal promenad med hunden känns numera som att bestiga ett större berg. Jag frågar aldrig om någon vill sällskapa längre då folk har fått för sig att jag går så himla långsamt?! Nu har jag som mest semestertempo och stannar gärna till ett antal gånger för att "hämta andan" och sucka högt och tydligt och tycker allmänt synd om mig själv. :P

#4 - - Lisa:

Att gå en normal promenad med hunden känns numera som att bestiga ett större berg. Jag frågar aldrig om någon vill sällskapa längre då folk har fått för sig att jag går så himla långsamt?! Nu har jag som mest semestertempo och stannar gärna till ett antal gånger för att "hämta andan" och sucka högt och tydligt och tycker allmänt synd om mig själv. :P

#5 - - Sara:

Haha! Känner igen mig i det där med att äta och flåsa samtidigt. En tant på mitt jobb frågade om jag var gravid när jag åt en leverpastejmacka (mellan fikat och lunchen, även det kanske gravid-misstänkt) för att jag flåsade så mycket mellan tuggorna...

#6 - - Stefan:

Precis all minsta fysiks ansträngning med andra ord. Skönt att du har nåt att se fram emot iaf. Värre för oss som bara är feta och otränade.

#7 - - Anna:

Nej, känner inte igen mig alls. Men jag hade nog den minst jobbiga graviditeten ever.

#8 - - Jennie:

HAHAHAHAHA DÖÖÖÖR!!!! Läste just Blondinbellas craving-kommentarer och kissade nästan på mig och nu det här! Jamen jag klarar inte mer!!! 😂😂😂 HAHAHA

#9 - - hanna:

Ligger lite efter i tvillingpodden! Men i senaste avsnittet jag lyssnade på.. så hade ni köpt vagn och du frågade Angelica om skötväskor!

Jag kan verkligen tipsa om den jag har.. http://elodiedetails.com/se/shop/stroller-stuff/skotvaskor/119/sktvska-black-edition
Den är snygg utan att vara för mycket plus att den har många praktiska fack, det ingår en skötbädd plus att det är praktiska "grejer" som gör att man kan haka fast väskan på handtaget på vagnen utan att den riskerar att glida nedåt!

#10 - - Olivia:

Ta sig ur bilen skulle jag vilja lägga till som punkt! Gååår inte att göra ljudlöst. Hör alltid mig själv stånka "åååhej!" när jag kämpar mig upp/ut. Sen efteråt flåsar jag av denna enorma ansträngning :]

#11 - - Maria Walkeby Roos:

Hahaha åh herregud! Helt klockrent! Jag är gravid med mitt andra barn (v 28 imorgon) och jag flåsar som en brunstig flodhäst av minsta lilla! XD

#12 - - Johanna:

Mitt första tecken va just andfåttheten. Och hjärtklappning. Pratade med 1177 som rekommenderade akuten, åker in dit, dom tar massa prover och sen sitter man som ett fån när läkaren kommer in och säger "du är gravid" "hehehe jaha" flåset är alltid nära när jag lyfter tungt eller så, känns kul att de bara är till Augusti ;)

#13 - - Sabina:

Hahahaha, vad roligt att läsa! :)

Till top