Libanesisk middag

Allmänt / Permalink / 5
Om en kunde ligga med mat skulle jag para mig med samtliga komponenter i påsen jag just nu sitter bredvid på bussen. För flera år sen jobbade jag i saluhallen på Beirut café vid Östermalmstorg. Jag hade aldrig ätit libanesisk mat innan och jag är SÅ glad att det var just Beirut som tog min libanesoskuld. Det finns INGEN annan libanesisk restaurang som jag har varit på som är ens i närheten av smakerna som finns på Beirut. Jag åt den här maten varje dag en hel sommar utan att tröttna, och skulle med handen på hjärtat kunna leva på libanesisk föda resten av mitt liv. Jag måste uppdatera sen med en rättvisare bild på middagen. Om jag inte hinner äta upp den innan bilden tagits vill säga. Jag är frälst. Blir lite tårögd av bara tanken på kvällens middag. Amen!
Vilken är eran favoritmat? 

#1 - - Frida :

Koreansk skulle jag tro. ☺
Eller all asian fusion är riktigt gott!

#2 - - O.:

Har bara ätit libanesiskt en gång i mitt liv, men det var supergott!

Favoritmat?
Om jag måste välja en rätt är det alla dagar spaghetti med (min egen) köttfärssås.
Annars, generellt: Husman.

#3 - - Anonym:

Vad köper du för något där? Insidertips?

Svar: Bulgur, falafel, mahamara, tabbouleh, labneh, hommus, kycklingröra :)
Jessica Lagergren

#4 - - Jennie:

Jag har faktiskt aldrig ätit libanesiskt... Måste prova! Hemma i Kalix finns det en ruskigt god kinamatsrestaurang som gör så grobianiskt god mat VARJE gång och något som vi alla utflyttade längtar tillbaka till, så jag säger klassiskt nog kinamat.... Men grekisk mat gillar jag också. Jag gillar MAT, helt enkelt ;-) Kram!

#5 - - K:

Alla typer av plock tror jag? Charkisar, ost och bröd, snittar med skaldjur och lax. Kan föräta mig verkligen!
Älskar också libanesiskt just därför hehe.

Till top