Sammandragningar på riktigt

Allmänt / Permalink / 11
Det känns som att min mage ska sprängas! Den är lika hård som en välpumpaf basketboll just nu. Promenaden till bussen som brukar ta 10 min tog 25 minuter nu. Min rygg går av och det känns som jag ska kräkas. Jag får panik att det skulle vara dags att föda nu... Det känns säkert på ett helt annat sätt, men den här smärtan har jag inte upplevt hittills. Nu blir det raka vägen hem ner i ett varmt bad. Apropå bad så kollade jag upp hur varmt jag duschar. Jag sa i podden att jag duschar i 60 grader. Haha! Eh, nej jag duschar i 38 grader. Jag är ju en mytoman av rang. Lita inte på något jag säger från och med nu.
#1 - - Katta:

Min mage är stenhård varje kväll från kl 16 tills att jag går och lägger mig. Har varit såhär i flera veckor (är i vecka 29 nu). Har typ vant mig nu eftersom det inte verkar som att det är farligt... Men jag går som en anka och så långsamt så långsamt. Det är Inte skönt när den är så spänd :( Sedan när jag vaknar på morgonen är den återigen mjuk och behaglig..hmm..

#2 - - Angelica:

Nej, föd inte nu!

#3 - - Johanna:

Hej söta du, stackare vad jobbigt! Jag hade massor av sammandragningar och fick vila jättemycket från v 22. Om sammandragningarna håller i sig och inte släpper när du kommit hem och vilat kan du åka in till sjukhuset så kollar de så allt ser ok ut. Ibland är det t ex en urinvägsinfektion som är orsaken. Stor kram :)

#4 - - Lisa B:

Åh stackare!
Jag började få sd i vecka 18. De blev gradvis värre och nu i vecka 32 är det hemskt. Livmodern är ju så stor nu så det är ju verkligen hela buken som blir så där hård. Brukar också förklara det som en stenhård basketboll. Men jag tycker ändå inte dom gör ont. Det är bara sjukt otympligt och rörelseförhindrande för mig. Säkert olika för alla, som med allt annat. Hoppas du står ut! Kram!

#5 - - Anonym:

Vill se alla bebis grejer du har fixat kan du inte skriva ett inlägg om de, barnvagn, kläder möbler osv

#6 - - S:

Åk in och kolla! Min tjej kom i vecka 27 och fick ligga på sjukhus i 2 månader. Inte en start jag rekomenderar. Hellre kolla en gång för mycket än en gång för lite...

#7 - - Sandra:

Åk in och kolla imorgon. Jag födde i vecka 27 och min dotter fick ligga kvar på sjuhuset i 2 månader. Anade inget förutom otroliga sammandragningar, åkte in och dom kunde konstatera att jag läckte fostervatten och det blev akut snitt. Hon vägde knappt 900 gram och jag fick inte hålla henne ordentligt förrän flera dagar efter förlossningen. Ingen kul start.

#8 - - Anonym:

Det är tydligen "vanligt" och behöver inte betyda någonting samtidigt som det kan vara tecken på t.ex. urinvägsinfektion (även fast ingen annan symptom finns) jag bor också i Åkersberga och har haft liknande känningar ringde min bm och fick en remiss skickad till labbet (finns i margretelund och centrum) så kunde enkelt bara lämna in ett rör med urin, köpte ett på Apoteket och fyllde det hemma sen bara att springa in och lämna det på labbet. Fick svar inom 4 dagar på om det fanns någon infektion eller tecken på annat. 108 dagar kvar till Bf idag :)

#9 - - Sandra:

Haha, trodde inte min kommentar kom med så jag skrev två😄

#10 - - Sandra:

Haha, trodde inte min kommentar kom med så jag skrev två😄

#11 - - Carolin:

Var tvungen att kolla hur varmt jag duschade. Idag kom jag upp i 46 grader 😁🙈

Till top