Vecka 23

Allmänt / Permalink / 11
Nu har vi gått in i vecka 23. När den här veckan + nästa har passerat kan bebisen överleva utanför kroppen. Nu ska såklart han/hon stanna i magen till minst mitten på maj, men ändå skönt att  veta. Jag ska försöka ta en ny magbild, utan kläder och visa er bristningarna tänkte jag. Jag har kommit över den där ledsamheten över att jag har fått ränder på magen. Det är ingen idé att lägga energi på något som jag absolut inte kan göra något åt. Nu känner jag att bebisen rör på sig där inne varje dag. En  himla mysig känsla tycker jag. Märker ni andra gravida av någon form av dygnsrytm? Min mini är som spralligast precis när jag ska sova.

#1 - - Alice:

Hon har ett tydligt mönster på kvällarna, då är det hårda sparkar. Men nu när vi gått ytterligare lite så kan hon säga till runt lunch med. Särksilt om jag är kissnödig.
Jag såg 2en unge i minuten" häromdagen, där födde en i vecka 27, som vi är i nu. Och det är en bebis! Det var så sjukt att se enbebis som är lika gammal som vår nu. hur dom ser ut, man kunde inte ens föreställa sig! Så små små små. Men det är ändå en bebis. Jag tänker mig fortfarande en liten slemmig boll men icke. Så fin!
Folk pustar ut vid vecka 13, men jag hade samma som du i sinne. Bara hon överlever utanför magen så kan jag liksom köpa det hela, att det ska gå vägen!

Svar: ❤️
Jessica Lagergren

#2 - - lin:

Fick mina tre veckor före förlossningen. Blev rätt bitter över det. Men har intalat mig att de kommer blekna bort... De är inte så roliga!

#3 - - Anonym:

Jag fick också massa bristningar och har varit jätteledsen för det men nu när jag slutat amma och det gått ett halvår så har de faktiskt blivit mycket bättre! Ge det lång tid efter förlossningen innan du tar ut någon sorg!

#4 - - Anna:

Ja, visst är det mysigt att känna bebisens rörelser. Och precis som du skriver så märker jag också att min bebis blir mer aktiv precis när jag lagt mig för att sova 😂

#5 - - tommy:

ska bli kul att få se barnet sen =)

#6 - - Gabbie:

Min bebis har också alltid disco när jag ska sova.. Är väl mysigt att vaggas till sömns när mamman rör sig antar jag? :) Går in i v26 på torsdag och är i samma tankar som dig, nu kan den överleva utanför, nu vågar man äntligen hoppas. Och ang bristningarna..jag har också fått några nu, men jag resonerar som såhär, dom är där pga något fint, att man ger liv till en inneboende växande krabat där. Det är streck på magen som kopplas ihop med kärlek och lycka- och dessa ska man bannemej vara (och våga..) vara lite stolt över. Herregud bäbisen är värd varenda litet streck på magen när den väl tittar ut, det är jag hundra på!♥️ Gillar din blogg massa! Kramar från Göteborg 😊

Svar: Tack fina Gabbie, och stort grattis till underverket i magen ❤️
Jessica Lagergren

#7 - - Hanna Karlsson:

Jag fick bristningar när jag var gravid. Nu så här några år senare syns de inte alls, bara om man tittar riktigt nära.

#8 - - Anonym:

Jag fick alla bristningar i vecka 38 och bebisen kom 38+6, haha tack för den liksom! Hatade dem i början men nu har de blivit vita och då har jag börjat älska dem. De är ju inte lika "in your face" längre och nu är de ett bevis på att jag är mamma. 😊

#9 - - Sabina:

Mysigt, då är det inte jääättelångt kvar :)

#10 - - Sofia:

Halloj! Jag fick megamycket bristningar, men jag skiter i att det är fult 😁😁 har alltid bikini om jag ska bada, det får fan folk tåla 😜 Mer post-pregnancy degiga magar med bristningar åt folket!
Kram till dig, du verkar så cool!

Svar: DU är cool! Tack för fin och ärlig kommentar! ❤️
Jessica Lagergren

#11 - - Frida :

Åh bristningar fick jag rejält med under min graviditet. Gick upp 32 kg, fick havandeskapsförgiftning och hade sååååå myckwy vatten i kroppen. När bebis är ute var det helt klart värt det. Visst, magen är randig och lite hängig men vad gör väl det? Jag har ju fött ett BARN! Inte alla som kan skryta med det.

Bebis är nu 2 månader och bristningarna har blekt en hel del och magen är ändå något jag är stolt över ☺

PS du är vacker, glöm inte det!

Till top