Ett svårt beslut

Allmänt / Permalink / 8
Idag är det exakt två år sedan min familj fick ta ett väldigt svårt beslut. Vi lät vår älskade lilla Mimmi komma till himlen. Jag hade hellre velat att hon somnade in av sig själv. Jag inbillar mig att det hade känts lättare på något sätt. Men att ta beslutet att ta någon annans liv är det värsta beslutet jag någonsin tagit. Jag vet att det var bäst för Mimmi. Hon var sjuk och hade ont, men ändå. Vidrigt. Jag längtar efter dig Mimmi och älskar dig av hela mitt hjärta. Vi ses i Nangiala. 


#1 - - Bettan:

Synes du ikke det er egoistisk å la dine egne følelser gå over smertene til den stakkars hunden? Det er vondt å miste et kjæledyr, vi måtte avlive hunden vår for ett år siden og det var selvsagt helt forferdelig! Men han hadde vondt og tanken på å la han gå rundt med smerter bare for å please vårt ego var helt utelukkende! Å kunne velge muligheten å la dyret slippe å ha det vondt, er et vanskelig valg, men et rett valg. Å miste et dyr er som å miste et familiemedlem, det gjør vondt! Mistet litt respekten for deg nå.

Svar: Men Bettan! Vi avlivade ju Mimmi. Vi lät henne inte gå runt och vara sjuk och ha ont. Du kanske inte läste hela mitt inlägg? Jag skulle aldrig låta ett djur lida.
Jessica Lagergren

#2 - - Amanda:

DEt är alltid hemskt att förlora en som är med i Familjen, kram!

#3 - - Fru Boholm:

Jag känner med er. Jag tog mitt livs svåraste beslut i augusti förra året då vi lät vår älskade hund Viktor somna in. Han var som er Mimmi, gammal och sjuk, men beslutet var så otroligt svårt att ta. Det var ju mitt jobb att ta hand om honom, se till att han mådde bra och att ta beslutet att inte fortsätta längre var hemskt.

Kramar till er.

Svar: Stor kram!❤️
Jessica Lagergren

#4 - - tommy:

vet exakt hur det känns :(

#5 - - Anonym:

Vår älskade Max fick somna in i julas pågrund av cancer endast 7 år gammal och i söndags somnade vår Benjamin in pågrund av cancer också genetiskt .. Saknar dom så! Blev plötsligt dåliga så är jobbigt val att ta men man vet att det är det rätta men ändå det svåraste man gjort 😔❤️

Hon var fin eran lilla hund ❤️ Kram

#6 - - Angelica:

Bettan, du läste inte hela Jessicas inlägg eller? Att vi i familjen faktiskt tog beslutet av ta bort Mimmi? Vi lät henne inte lida i onödan och tänkte absolut inte egoistiskt. Jag tycker att din kommentar är onödig och sårar ett ledsen brustet hjärta.

#7 - - Rebecca.:

Neeeeej varför har ni slutat med sångerna i slutet !? Åå jag blir så ledsen :(

Och när ni lägger in andra roliga saker typ när ni ska ringa och lägger in ett ring ring. Eller frågan som kräver svar haha så bra !
Bästa podden 😍
Kram

Svar: Tack fina du! Jag tror bara det är ett ingångsinfall från Angelica! Sången kommer tillbaka!! 😘
Tack för att du lyssnar! Stor kram
Jessica Lagergren

#8 - - Rasmus:

Bettan måste ha en svensk ordbok framför sig när hon kikar svenskbloggar:(

Till top