Jakten på det perfekta babynestet

Allmänt / Permalink / 54
Nu börjar det bli hög tid att fixa allt som måste fixas! En kompis till mig fick barn precis i vecka 34, och man vet ju faktiskt inte, det kan ju hända. Jag vill helt enkelt vara beredd på allt! Jag är på jakt efter ett babynest. Mina krav är att det inte får vara för dyrt, och kanterna måste vara "hårt" stoppade om ni förstår vad jag menar? Jag vill inte att hon ska kunna rulla ut från nestet, eller att jag eller Ibbe rullar på henne. Sjukt förresten att skriva "henne". Jag är så van att skriva/säga bebisen eller "den". Vad har ni för tips när det kommer till babynest? Var köper man det perfekta babynestet?
 
 
 
 
#1 - - Sofia:

Jag köpte på Tradera. Många som syr nest o säljer där. Vi var jättenöjda med vårt och till ett bra pris

#2 - - Anonym:

Vi köpte också på tradera, 360 kr inkl frakt. Massor med stoppning med hög o fin kant. Vi är supernöjda

#3 - - Hanna:

Sök på kristinlog på instagram! Hon gör sååå fina nest! Vi har ett från henne och det hade vi till lillan i sex månader innan hon växte ur det. Det ser fortfarande nytt ut! Sen får man välja tyg mm själv så det är ju toppen :)

#4 - - Jenny W:

Jag har bett blivande mormor sy ett. :)

#5 - - Helena:

Jag sydde ett eget så jag kunde bestämma hur stoppade kanterna skulle vara själv, plus att det är väldigt roligt :) dock krävs en del tålamod att få i stoppningen :) fick göra det när min sambo inte var hemma ;) kostar ca 200-300kr helt beroende på vilket tyg man köper såklart!

#6 - - Mickis:

Vi har precis det på bilden och det är superbra! Tar inte jättemycket plats mellan oss i sängen men gör att vi inte rullar på bebben! Vi har använt det överallt, i vagnen, soffan,spjälsängen etc. Köpte på bonti på Karlavägen!

#7 - - Mickis:

Vi har precis det på bilden och det är superbra! Tar inte jättemycket plats mellan oss i sängen men gör att vi inte rullar på bebben! Vi har använt det överallt, i vagnen, soffan,spjälsängen etc. Köpte på bonti på Karlavägen!

#8 - - Tina:

Här är tips på ett fint babynest till en liten tjej.https://www.facebook.com/M.Ssyjunta/photos/pb.263823463749774.-2207520000.1425401515./404070233058429/?type=3&theater

#9 - - Anonym:

Jag sydde mitt själv så fick man det så stoppat i kanterna :)

#10 - - Anonym:

Jag sydde mitt själv så fick man det så stoppat i kanterna :)

#11 - - Anonym:

Kolla in bonniandbo på instagram superfina nest och även kläder :)

#12 - - Katta:

"Knoddens" på instagram köpte jag precis min! Kostar runt 400kr och finns i underbara färger och mönster!! :-))

#13 - - Tessie :

Vi köpte på emmiesbabynest.se. Superfina och vi har varit supernöjda! Bebis sov som en liten stock :)

#14 - - Anonym:

Du är så i ivrig med allt! Det är ändå ganska lång tid kvar, och allt kan hända, vill inte vara neggo men tycker de är viktigt att tänka på. Du hinner jag lovar!

Svar: Jag tänker positivt! :) Älskar inte negativ energi, det tar mer än det ger. :)
Jessica Lagergren

#15 - - Anonym:

Design by zäta syr duper fina o vi var jätte nöjda med vårat. Kostar inte mycket. Sen har hon sjukt många tyger o välja på😃

#16 - - Anonym:

Design by zäta finns på Facebook syr duper fina o vi var jätte nöjda med vårat. Kostar inte mycket. Sen har hon sjukt många tyger o välja på😃

#17 - - Josefine:

Hej! Kolla in @baraemeliedesign vi har ett från henne och är såå nöjda. Mycket billigare än i affärerna, finare detaljer (vi har med spets, sidenband mm) , man kan välja färg/tyg själv, höga kanter, ombonat osv. Verkligen sååå nöjd!

#18 - - Josefine:

Hej! Kolla in @baraemeliedesign vi har ett från henne och är såå nöjda. Mycket billigare än i affärerna, finare detaljer (vi har med spets, sidenband mm) , man kan välja färg/tyg själv, höga kanter, ombonat osv. Verkligen sååå nöjd!

#19 - - Camilla Svensson :

Hej! Jag köpte på ett nytt på Tradera! Jättefint och bra kvalité. Min son är 7 månader och använder den fortfarande :)

#20 - - Fanny:

Köpte en sleepyhead på blocket, den har vart toppen👍

#21 - - Emma:

http://www.sagovarlden.com Där beställde jag mitt och jag är hur nöjd som helst, bra pris med :) Ligger på ca 350-400kr.

#22 - - Anonym:

Hahahahahah "allt kan hända?" ja, jag kanske blir överkörd och dör imorgon?! nej du, låt Jessica köpa saker nu om hon vill och låt henne utgå ifrån att allt går bra. Taco hej!

#23 - - Anonym:

Hahahahahah "allt kan hända?" ja, jag kanske blir överkörd och dör imorgon?! nej du, låt Jessica köpa saker nu om hon vill och låt henne utgå ifrån att allt går bra. Taco hej!

#24 - - Unga fru kajson:

Fy vad hemskt att säga "allt kan hända", KLART du ska köpa och fixa klart Jessica!!! Jag har också googlat babynest hela dagen!!

Svar: ❤️❤️❤️
Jessica Lagergren

#25 - - Hugojmsmamma:

Jag syr nest, kan sy ett för en materialpeng om du vill? Du väljer tyg såklart :) du har ju mig på insta så hör av dig om det är intressant! / Sara

Och grattis till nyheten att det blir en flicka! <3

Svar: Tack! Vad gullig du är!! :D Gärna! Jag hör av mig via insta ❤️
Jessica Lagergren

#26 - - Bea:

Jag har det som är på bilden, väldigt nöjd med mitt! Köpte det just för att alla material är godkända och certifierade. För mig var det viktigt att materialen inte är impregnerade i diverse antiflam medel osv, hemmasydda har ju inte riktigt samma kontroll på materialen! Där är vi ju alla olika och det är upp till var och en vad man tycker är viktigt :) Lycka till!

#27 - - Nathalie :

Bonni & bo! Helt underbara!

#28 - - Linn Strömberg:

har inga tips då jag bara är 15, snart 16 år, men bra att förbereda sig :D Måste vara kul men samtidigt lite stressande va? All lycka till dig, Ibbe och lilla flickan :)

Svar: Tack fina du! :)
Jessica Lagergren

#29 - - Frida:

Vi har nestet som är på bilden. Alltså, utan att överdriva, typ bästa grejen vi köpte till bebisen. Använder det emellan mig å min man i sängen, i soffan, spjälsängen mm. Riktigt bra köp!

#30 - - Anonym:

"Allt kan hända" och Jessica "är så ivrig med allt"?! FY FAN! OM något skulle hända så menar du att hon klarar det bättre om hon inte tex köpt ett babynest eller på annat sätt förberett inför bebis ankomst?! Jag blir helt jävla vansinnig. Tomte!

#31 - - Alice:

Åh vad spännande att du väntar ditt första barn. Jag önskar dig lycka till med allt. Kram!

#32 - - Lina:

Ja ibland undrar man varför människor inte bara kan sluta att sprida negativ energi och ens behöva kommentera ett inlägg om man inte har nåt positivt att säga? Hur som helst, grattis till lilla tjejen! 💕 Vi köpte ett sleepyhead först men lämnade tillbaka det då jag kom på att man kan få ett lika bra fast finare hemmasytt för mindre än halva pengen. Orkar man inte sy själv finns ju som sagt flera andra som gör det. Vi är i vecka 32 i morgon och vi är snart klar med alla bestyr. Tjejen i min mage kanske vill titta ut när som nu och då vill man ju inte känna sig halvklar! Men alla är inte lika, fast det funkar för oss! 😊 kram

#33 - - Millans:

Om du behöver mer än ett eller om nestet ovan inte skulle bli av så syr jag också gärna ett till er. Milllans på instagram. Då får du också välja tyg, band och sånt själv. Jättegrattis till lilla prinsessan 👑

Svar: Tack fina du!! 😍❤️
Jessica Lagergren

#34 - - Anonym:

Fy vad tråkigt att se att det Är fler en jag som drabbats av såna tråkiga/negativa personer. Vet inte hur många gånger folk sagt så till mig "tänk på att allt kan hända, bebisen är inte här fören den är född... Köp ingenting i förväg" osv. Nej, mer allmänt hyffs till folket. Man är inte korkad, man VET saker kan hända. Och om det värsta mot förmodan skulle hända så är inte största sorgen att man redan köpt en barnvagn som exempel. Nej, kör på Jessica, snart är lilltösen här 💗. Man kan nog aldrig förberedda sig för mycket :).

Svar: 💕
Jessica Lagergren

#35 - - Emma:


http://lekmer.se/barnrum/textilier/madrasser/ng-baby-biet-sovpöl
Jag älskar vårat babynest! Våran tjej är snart 5 månader och använder sitt fortfarande! Den är stoppad i botten som en madrass och har höga och formade kanter så bebisen kan omöjligt ramla ur och omöjlig och rulla över! Passar perfekt att ha i säng, soffa och t.o.m på köksbordet när man lagar mat! Bästa köpet vi någonsin gjort och värt varenda öre! Kramar

#36 - - kaffehörnan:

De är ett rent getingbo

#37 - - Johanna Sofia :

Jag köpte ett via tradera, vi har använt det mycket men tyvärr var det lite för lite stoppning i kanterna och kändes lite "sladdrigt". Nästa gång kommer jag köpa originalet (babynest.se). För oss har det varit en av de viktigaste prylarna tillsammans med ergonomisk bärsele <3

#38 - - Johanna Sofia :

Jag köpte ett via tradera, vi har använt det mycket men tyvärr var det lite för lite stoppning i kanterna och kändes lite "sladdrigt". Nästa gång kommer jag köpa originalet (babynest.se). För oss har det varit en av de viktigaste prylarna tillsammans med ergonomisk bärsele <3

#39 - - Johanna:

Jag sydde mitt själv och det var verkligen superenkelt! Kanterna blir hårda eftersom man rullar fyllning och stoppar som en "korv" och nestet man syr själv går också jättebra att tvätta! Hur nöjd som helst med mitt egensydda och vår bebis sover fortf i det efter fyra månader!

#40 - - Frida:

Vi har ett babynest från Sleepyhead, galet bra men i det dyraste laget, 1000 kr. Däremot älskar jag den, används flitigt och Sophia sover fortfarande i den, åtta månader gammal. Väl värt att köpa tycker jag! 😘

#41 - - Emma:

Jag kan också rekommendera NG babys sovpöl :) Det är billigare än Sleepyhead och dessutom större. De flesta babynesten växer småttingarna ur väldigt snabbt. Sovpölen kan dom använda betydligt mycket längre.
http://lekmer.se/barnrum/textilier/madrasser/ng-baby-sovp%C3%B6l-gr%C3%A5

#42 - - Caroline:

ninawichtel på Instagram gör ljuvliga nest!

#43 - - Jenny:

Vet knappt vad babynest är så här kan jag inte komma med några råd :-) Nä, tråkig attityd om man ska tänka att "allt kan hända". Om man ska tänka så kan man ju inte planera nåt här i livet! För allt kan ju hända, jag kan ju dö i morrn! Nej, bättre att planera, drömma, fixa och inte oroa sig i onödan! Stor kram!

#44 - - clara:

sötipöti!

#45 - - Anonym:

Härifrån köpte jag mitt näste och det är så fint! http://shop.textalk.se/se/article.php?id=31869&art=20478474

#46 - - Anonym:

Tycker det är väldigt konstigt sagt att man inte ska planera och köpa saker när man är gravid. Det är ju en del av den mentala förberedelsen att det ska komma en liten människa och bo med en 😊, att man ska bli förälder! Allt kommer gå superbra och snart kommer eran lilla tjej! 💖

#47 - - Teszy:

Jag googlade lite på babynest och då hittade jag ett par stycken som gjorde otroligt fina! Sök på bilder sen besöker du sidan :)

#48 - - Anonym:

Hej! Jagsyr upp babynest efter ditt önskemål! Du väljer vilket tyg och storlek du vill ha! Madrass och kudde kan du köpa till! Kolla min instagram: @veravioladesign!
Ha det böst och Grattis🌸

#49 - - Anonym:

Kan tillägga att jag heter Angelica och ett babynest kostsr 500kr (+100 om du vill ha madrass och tunn kudde)
(@veravioladesign)

#50 - - Matilda:

Så kul när du skriver med om lilla babyn och fix inför hennes ankomst!!
KRAM

#51 - - Anonym:

Sök på rafaellascreativa på Instagram. Köpte mitt genom henne och är supernöjd :)

#52 - - Zarah:

Gaaah varför läste jag muppens kommentar om att "allt kan hända"?? Jag blir så less på alla negativa människor i världen! Vi positiva människor VET att saker händer. Men varför ska vi lida i onödan? Bättre att ta skiten om den kommer. Inte sitta och vänta! Idiot!
Allt kan hända: i magen, vid förlossning, vid ett år, vid 15 år, vid 37 år... Hallå ska vi bara sitta och vänta på olycka?
Gaah! Bittra idiot!! SUCK
Köp vad fasen du vill och NJUT av varenda sekund, finaste Jessica <3

Svar: ❤️❤️❤️ Word!
Jessica Lagergren

#53 - - Anonym:

Kolla in nena_hansen på instagram. Hon syr jättefina babynest i precis vilket tyg man själv vill.

#54 - - BF 20 juli:

Dyrt är ju alltid relativt, så vet inte var din gräns går. Men kolla in Sleepcarrier. Multifunktionell produkt inkl babynest

Till top