Mardrömmarnas mardröm

Allmänt / Permalink / 10
Sen jag blev gravid har jag drömt väldigt mycket mardrömmar. Nu har det övergått i att jag sover väldigt väldigt oroligt och vaknar flera gånger per natt. Det var ett tag sen jag drömde en mardröm som jag kommer ihåg - fram tills inatt. Jag vaknade 04, somnade om, vaknade 05 av att jag hulkgrät. Det är vidrigt att vakna av att man gråter. Allt kändes så himla verkligt. Ibbe lämnade mig. Han älskade inte mig längre sa han. Jag har drömt det här förut och försökte nu som då övertala honom att inte lämna mig. Men inatt hade han bestämt sig. Som tur var vaknade Ibbis när jag grät och höll om mig och sa att det bara var en dröm. I maj har jag och Ibbe träffats i fyra år! Jag tycker att det känns som att vi nyligen sågs för första gången. Som jag älskar min lilla Ibbis. Jag längtar efter att få se dig som pappa till vår lilla dotter. Bara 64 dagar kvar.








#1 - - Monika:

Jag hade också fruktansvärda mardrömmar i slutet av graviditeten. Drömde att sambon var otrogen, att han lämnade mig och att han inte ville ha barnet.
Fruktansvärt var det! Det hände även rätt ofta att jag blev så förbannad på sambon i drömmen att jag slog till han på riktigt.
Efter att knodden föddes har det inte varit en enda mardröm. Så jag hoppas att det blir desamma för dig!

#2 - - Anonym:

Ni kommer få sötaste lilla tjejen😍 såå snygga båda två och du verkar så himla ödmjuk och gullig ❤️

#3 - - amanda:

Jag drömde också hela tiden när jag var gravid att min sambo skulle lämna mig. Jättejobbigt!

#4 - - Anonym:

När jag drömmer att min sambo lämnar mig (vilket händer då och då trots att jag inte är gravid) blir jag inte ledsen, bara heligt jävla förbannad på honom att han är en sådan tölp. Den känslan kan sitta kvar hela dagen efter... Stackars min sambo... Han önskar nog mer att jag var som du 😜

#5 - - nyamammajag.blogg.se:

Fy, jag har också sådan drömmar. Och min sambo tittar på mig i drömmen som att "med det fattar du väl att jag inte kan leva med dig".
Och det värsta tycker jag att under denna graviditet så minns jag varenda dröm. Det är inte så att de försvunnit ur mitt medvetande vid lunchtid som det var förut. Älskar förövrigt att följa din blogg och er podd. Själv har jag 69 dagar till bf :)

Svar: Åh så nära i tiden ju!! :)
Ja, jag har läst lite om det där med drömmar och mardrömmar. Anledningen att man kommer ihåg dom så väl är för att man oftast vaknar till. Jag kommer ihåg mina mardrömmar också och de känns med som hemska minnen än just drömmar. Hemskt!

Stor kram!
Jessica Lagergren

#6 - - Lisa:

Så lustigt det där med "att bli lämnad-drömmar". Under min förra graviditet drömde jag det jämt. Jämt. Jämt. Och det verkar ju som att många gravida kvinnor drömmer om att bli lämnade under graviditeten? Undra varför? Än så länge har jag klarat mig ifrån dessa drömmar under denna graviditet. Går in i vecka 20 nu. Håller tummarna på att de håller sig borta resten av graviditeten med. Så onödigt vidriga de där drömmarna ju.

#7 - - Stefan:

Helt vidrigt med såna drömmar. Man vaknar och tror att allt är sant.

Jag brukar nästan bli irriterad att man inte får vara sur på sin partner.
Man vill liksom skälla på nån!

#8 - - Linn:

Hemskt med mardrömmar men förhoppningsvis blir dom färre så fort din lilla är ute ❤️

#9 - - L:

Måste bara säga att ni är jättefina tillsammans! :)

Jag drömde massor med sjuka drömmar när jag var gravid, särskilt i slutet. Så skönt att det har blivit bättre med det efter förlossningen. :)

#10 - - Sofia:

Åhh fy så hemskt 😔😔😔 hoppas det blir bättre snart..
Otroligt fina bilder på er, shit vad vacker du är!!! Stor kram!

Svar: Tack, vad gullig du är!! :) <3 Stor kram!
Jessica Lagergren

Till top