Nålar i kroppen

Allmänt / Permalink / 13
Imorgon ska jag testa akupunktur för första gången. Är det någon av er som har fått det för att underlätta foglossningen? Hjälpte det? Jag funderar över hur många nålar de sätter in.. Jag är inte det minsta rädd för nålar/blodprov, tvärtom tycker jag att det är rätt mysigt med blodprov. Jag känner mig alltid ompysslad när någon tar blodprov, blodtryck mm. Tur för mig att man går till barnmorskan så ofta nu mot slutet, haha. Meeeen jag har hört att det gör SÅ ont med akupunktur!! Stämmer det? 
#1 - - Lisa B:

Under fem månader när jag och min man genomgick ivf-försök gick jag på kinesisk akupunktur ca en gång i veckan, och lite beroende på vart jag var i min cykel. Jag skulle rekommendera all att prova akupunktur (helst kinesisk) mot allt man kan tänka sig. Onormal cykel, stress, sorg, acne, smärta, illamående, matsmältningsproblem osv osv osv. Den hjälp jag fick av akupunkturen vände mig från oerhört sorgsen till avslappnad, bättre sömn, mer positiv syn och regelbunden mens. Och visst, det är ju så att du ligger på en brits med nålar längst hela kroppen ( i mitt fall, 26 på framsidan sedan ca 12 på baksidan) och naturligtvis känns det att nålarna är där. Den värsta känslan ääär mig var när han kom in och skruvade ner dom ytterligare. Men han sa att ju ondare desto bättre verkan. Då träffar nålen. En punkt som behöver stimuleras. Och efter ett par behandlingar gjorde inte punkterna lika ont längre. Jag älskar akupunktur och vill absolut prova det vid förlossningen. Bf om 16 dagar!! Lycka till och hoppas att det hjälper dig. Berätta gärna om andra krämpor också så kan du få målar för det med!

#2 - - Anonym:

jag har gått på akupunktur, dock inte för foglossning så det kan jag tyvärr inte svara på :) men jag tyckte inte att det gjorde ont. det kan stickas lite i skinnet bara, men det gör absolut inte ont! och när de vrider på nålarna så bestämmer du hur mycket de kan vrida så det inte ska göra ont :) jag blev i alla fall väldigt avslappnad efteråt och hade en väldigt bekväm känsla i kroppen. lycka till! :)

#3 - - Desiree:

Hej! Har inte testat akupunktur mot foglossning men i andra syften och det känns inte alls! Hoppas det hjälper!

#4 - - Limpalinn:

Ont? Det ska inte kännas ens när dom sätter nålarna :o jag kände ialf inte mer än något litet litet stick men inte ens av alla nålar.

#5 - - Sara :

Jag har testat akupunktur mot min foglossning nu 6-7 ggr, och det är först de senaste gångerna jag har känt effekt. Det tar ett par gånger innan det funkar :). Det gör jäkligt ont på vissa ställen när man sätter in nålen, där man känner att muskeln är svullen och öm, men det är ju över väldigt fort. Jag blir alltid jättesömnig och somnar under behandlingen när nålarna är ditsatta så det blir som en mysig liten spa stund =P.

#6 - - Cecilia Rodin:

Hej!
Har inte fått akupunktur på grund av foglossning tyvärr. Men jag har fått det av andra orsaker och det kan göra ont på vissa ställen och på andra känner man inte mkt alls. jag har fått lära mig att det gör ont där man har mest problem.
Tack för en bra blogg.
Kram Cecilia

#7 - - Louise:

Jag fick akupunktur under förlossningen, det gör inte ont utan kittlar lite när de skruvar in nålarna lite för att de ska sitta kvar. Hjälper massor för att avslappning men inte mot smärtan under förlossningen. Du får säkert nålarna på andra ställen än mig eftersom du får det mot foglossning. Men jag älskar akupunktur för man blir så avslappnad efteråt!

Hoppas det hjälper o att foglossningen ger med sig lite snart :)

#8 - - Erica:

Är du inte nål rädd rekommenderar jag kvaddlar under förlossningen 😄

#9 - - Nathalie :

Akupunktur är jätteskönt! Gick på det den månaden jag blev gravid och då tog det sig äntligen. Var sååååå avslappnad efter behandlingen. Vissa nålar känns men gör inte ont. Kan ila till lite om man sätter nålar mot något som bråkar, typ en öm axel. Skulle också vilja prova mot min foglossning, uppdatera om hur det gick.

#10 - - Susanna i Norge - snart tvåbarnsmamma:

Jag var precis som dig, hade inga problem för nålar och har tidigare opererat mig flera ggr och förstorat läpparna men efter första förlossningen bävar jag inför varje gång jag ska ta blodprov med denna graviditet hehe. Så numera är jag inte lika kaxig ;)

Har testat akupunktur en gång tidigare men det slutade med att jag blev svimfärdig och var tvungen att lägga mig på golvet. Kan tipsa dig om vattengympa för gravida om du inte är helt brutalt sliten i kroppen, helt fantastiskt att känna sig lätt och smidigt i en varm pool medan man kan röra på sig utan att bli helt förstörd.

#11 - - Johanna:

Jag har fått akupunktur mot min migrän och visst det känns när nålarna sätts dit (i mitt fall i pannan och nacken) men det gör inte ont. Det är fantastiskt skönt efteråt för jag blev väldigt avslappnad och trött :)

#12 - - Anonym:

Jag har fått akupunktur pga foglossning, sticket gjorde liite ont.. Hjälpte mig sådär mot foglossning, mem värt att testa :)

#13 - - Mp:

Jag tror att de är olika från person/person rent smärt mässigt samt om de funkar eller ej. Tror man på de, så är man mer mottaglig. Väntar värt andra barn och är chokad hur sällan man får till bm vid andra barnet. Jag är grav i vecka 38 och varit hos bm Max 5ggr denna grav, känns helt sjukt.

Till top