När det inte blir som man tänkt sig...

Allmänt / Permalink / 22
Det blir ingen resa till London. Försäkringarna täcker inte om jag behöver vård pga graviditeten när vi är där. Så pass värdelöst. Jag var helt inställd på att åka dit. Jag är verkligen ledsen. På riktigt. Riktigt ledsen. Jag hade sett fram emot shopping och glassätande i solen i ett vårigt London. Istället får man stanna här och ruttna.
V ä r D e L ö s t. 
#1 - - Sofie :

Hej Jessica, det finns tilläggsförsäkringar du kan köpa när du är gravid. Jag var i England en långhelg i vecka 28 och hade en sådan. Kommer inte ihåg exakt men kostade ett par hundralappar. Kram

#2 - - Michelle :

https://www.forsakringskassan.se/wps/portal/privatpers/blanketter_och_intyg/eu_kort

Men borde inte det här vara lika bra? När man googlar vidare så står det att så länge man inte åker in till ett annat EU-land för att föda så täcker det här EU-kortet. Man får betala samma belopp som en britt och behandlas som en britt.
Jag är precis lika bitter. Jag får inte åka någonstans för jag har för mycket sammandragningar. Men fy fan vad jag vill bort. Shoppa bebiskläder och kläder till en härlig målbild för efter-preggotiden. Bröl och mjäk

#3 - - Zanna:

Grattis till bebis! Själv har jag en vecka till BF. Jag och min man var till New York i januari och jac var i vecka 30. Jag tecknade en speciell försäkring för denna resa för att kunna åka. Vi hade båda fyllt 30 och det var vår drömresa innan barn nr två kommer. http://www.erv.se/produkter/gravid/ Hoppas det kan hjälpa! Lycka till!

#4 - - Anonym:

Hej! Täcker inte det där EU kortet vård vid graviditet? Sämst isf. Om det gör det så är det ju bara under flyget du är oförsäkrad och skulle förlossningen dra igång får du väl knipa i 2 h haha :) man kan köpa till en extra reseförsäkring annars har jag för mig. Förstår din frustration jag hade också ställt in mig på en Londonresa i höstas innan bebis, men foglossning gjorde det omöjligt. Men nu drar jag, maken och sonen iväg i vår istället :)

#5 - - tommy:

tråkigt att du är ledsen men det visar bara på att du är en riktigt bra förälder som stannar hemma för barnet skull och det ska du vara stolt över =) london finns ju ändå kvar sen eller hur =)

#6 - - Zara:

Den här täcker till v 32, den tecknade jag förra året. Flög i vecka 31.👍 hoppas det löser sig.

#7 - - Zara:

https://www.erv.se/produkter/gravid/ glömde länken🙈

#8 - - Sophie :

Ta en weekend i Göteborg! Härlig vårstad och så kan ni göra någon utflykt till någon mysig skärgårdsstad

#9 - - Sara:

Ingen av de som finns? Vi åkte till new york när jag var i vecka 24 eller så, min sambo fixade då en dörsökri

#10 - - Johanna :

Åh va tråkigt!! Kanske inte samma sak, men ta en tur till Köpenhamn? Alltid mysigt att strosa runt där :)

#11 - - Lina:

Jag förstår att det är jättetråkigt för din skull! Men i fredags förra veckan gick jag omkring som om ingenting och mådde bra (var då i vecka 32) på lördag fick jag nån liten blödning och det visade sig att jag var lite öppen och livmodertappen jättekort. Sen dess har jag legat inlagd på Sös och får endast röra mig till och från toaletten. Är fortfarande kvar här. Vi har fått ställa om oss att hon förmodligen tittar ut mycket tidigare än 5 maj som vi hade ställt in oss på från början. Och varit på rundtur på neonatal och träffat all personal där. Jag är glad att jag var i Svergie om man säger så, även om formen var i "londonskick" förra veckan! Hoppas att du hittar på nåt skoj här i stället och att det blir lite fina dagar med vårsol och glass!

#12 - - Anonym:

Jag tror att det finns tilläggsförsäkringar som man kan teckna. Ska själv resa till Paris när jag är i vecka 30 och har tittat på sådana försäkringar.

#13 - - Anonym:

Åhh stackare när du sett fram emot det så mycket:( ett tips är att istället åka iväg på spa, underbart att få njuta nu under graviditeten och få egentid tillsammans me ibbe! Är själv gravid och var precis iväg på Falkenberg strandbad. Kanske lite långt dit för er men absolut ett tips du borde kolla upp, dom har olika erbjudande på hemsidan och för runt 900 kr får du en undeeeerbar sparunda, tre rätters middag övernattning och frukostbuffé! Ni borde testa!:)

#14 - - Jonna:

Usch vad surt! Jag förstår precis hur det känns när man har ställt in sig på något och så blir det inte av... speciellt att hinna en "sista" resa före er bebis kommer. Men tänk på att anledningen till varför du inte får åka är så bra, du väntar ju en liten och finns det något man måste stanna hemma för så är det väl det. :) Kram!

#15 - - S:

Men vad tråkigt! Någonstans i Sverige då? Göteborg och Malmö är ju jättefint! Köpenhamn är ju inte jättelångt heller?

#16 - - Mp:

Ta en weekend till Köpenhamn, tåget rakt ner fr Sthlm. Mycket fina roliga butiker och dansk barnklädes design går inte av för hackor 😊

#17 - - Anonym:

Synd! Men ni kan ju åka nånstans där man kan ta sig utan flyg, typ Köpenhamn? :) Har hört att det ska vara fint! Kolla in Sofi Fahrmans senaste inlägg om Köpenhamn så blir du säkert lika sugen på det!

#18 - - Anonym:

Synd! Men ni kan ju åka nånstans där man kan ta sig utan flyg, typ Köpenhamn? :) Har hört att det ska vara fint! Kolla in Sofi Fahrmans senaste inlägg om Köpenhamn så blir du säkert lika sugen på det!

#19 - - Sara:

Grr hade skrivit en lång kommentar och skulle bara kolla namnet på den extraförsäkring vi tog när vi reste till Mexico. Jag förstår att du är besviken!
I vilken vecka skulle du ha kommit hem, om ni hade rest som planerat?

Svar: Jag skulle rest fredag (v.32) men gått in i vecka 33 på lördag, kommit hem söndag. :)
Jessica Lagergren

#20 - - Victoria:

Så tråkigt:( är i samma situasjon, fast jag får inte flyga för har för mycket sammandragningar :(

#21 - - Malin:

Om det får dig att känna dig lite bättre så är vädret helt värdelöst här i England för tillfället. Bara regn och rusk :)

Svar: <3
Jessica Lagergren

#22 - - Malin:

Kallt, regnigt och trist har i London precis som den andra Malin skriver... sa du missar inget fint varvader precis aven om det ska bli 14-15 grader nasta vecka enligt vaderleksrapporten. Har du nagonting specifikt som du funderar pa fran Primark? Jag kan ga in i helgen och skicka pa posten om du vill.

Svar: Men Malin!! Hur gullig är inte du? Tack snälla! ❤️ Det är inget specifikt, jag har bara fått en hang up på just Primark :) Stor kram
Jessica Lagergren

Till top