Present från moster

Allmänt / Permalink / 16
Igår fick Elsa/Ella/Ebba/Lo en present från sin moster. En ljuvlig klänning och ankstjärtsleggings i lavendel-lila från Newbie. Hur gulligt? Säga vad man vill om genus, jag tycker iaf att det är skönt att kunna köpa den här typen av kläder nu när jag vet kön! 

#1 - - jenny:

Hej! Å så söt! Jag har alltid känt lite dubbelt inför allt rosa och "gulligull" inför min dotters kläder (hon har ärvt massor kläder av sina kusiner som är jättefina- men ALLT är rosa/lila och klänningar). Men nu börjar jag ändra mig. I söndags ville Maj ha en fin röd-rosa klänning med volanger, och jag tänkte- man får passa på! Om några år vill hon INTE ha såna kläder helt säkert. Hon är tre år och allt prinsess-likt och glittrigt älskar hon. Om några år tror jag inte hon kommer vilja ha detta, alltså bäst att passa på :-)

#2 - - Lisa:

Du är på jakt efter skötväska!! Kolla in isa_ising på Instagram för galet snygga och stilrena väskor! Tips från mig:) /Lisa

#3 - - Anonym:

Vill inte vara den som är den. Men jag väntade en liten flicka och ut kom en pojk. Lika glad ändå. Men tråkigt med kläderna.. 😮

#4 - - Alexandra:

Åh vad fint! Vi funderade också på namnen Ebba och Ella, men det blev en Freja. 😊 Nästa gång vill jag ta reda på könet så vi vet om det blir en lillasyster eller lillebror. ❤️

#5 - - Oslofru:

Vilken snäll moster! Jättefina :) <3

#6 - - Madeleine:

Hur sött som helst. Så mysigt med bebiskläder.

Madeleine

#7 - - Maja:

Ååå va sött! Jättefin blogg älskar din design! :D Kramkram

Svar: Tack snälla! :) Stor kram
Jessica Lagergren

#8 - - FrökenTV, bloggen om tv och film:

sött

#9 - - Jonna:

Haha, det blir ju bara fler och fler namn. ;) Jag röstar på Elsa, nummer 2 Lo.

Svar: Haha, ja jag vet... så svårt att bestämma! Jag tror att vi får bestämma när hon är ute. :) Då kanske vi ser om hon är en Lo eller en Elsa.
Jessica Lagergren

#10 - - Sophie:

Lo, vilket underbart fint namn :')

#11 - - Gabbie:

Åh! Den lila klänningen har jag också köpt till våran lilla tjej i magen! 😍 Fick också veta i v25 först vem det var som gömde sig därinne.. ☺️ Tycker alla era namnalternativ är så fina, ska bli spännande vad hon passar att heta när hon väl tittar ut!😊 Lycka till, följer med spänning! Kram från Göteborg!!

Svar: Kul! 😍❤️ Lycka till du också!
:) Stor kram!
Jessica Lagergren

#12 - - Anonym:

Ebba-Lo då?

#13 - - Frida :

Hej hej. Väntar också en flicka och är i vecka 30 så det är himla kul att läsa din blogg som jag kan relatera till. Vore så himla bra om du ville dela med dig av vad du packar i förlossningsväskan! :) Lycka till med allt!

Svar: Åh, vad kul, grattis! :D Ja, den måste vi börja fundera på :) Ska absolut blogga om det! Kram
Jessica Lagergren

#14 - - linah:

åh va sött!

#15 - - genusmorsan Josephine Gunnarson:

Genus handlar om att inte utesluta/begränsaså självklart ska den lilla personen ha en så fin klänning och tights :) själv har jag en dotter so älskar rosa och frost, en son som gör det samma och båda får självklart välja :) Valfrihet och möjligheter när det är som vackrast = genus ;) Lycka till, superfina kläder, för att inte tala om din nya mönstrade klänning :)

#16 - - Anna:

Genustänk innebär att inte begränsa utifrån det biologiska könet och samhällets förväntningar. Dvs det är inget fel med rosa el klänningar på ngn:) Jag jobbar aktivt på att ge mitt barn 100 möjligheter och inte begränsa dem, dvs varken säga nej till bilat, dockor, pussel, traktorer, rosa el blått:)

Precis hittat din blogg, väntar vårt andra barn och är beräknad 2v efter dig:) Stort grattis

Till top