Sjukare än sjukast

Allmänt / Permalink / 14
Älskar inte när man tror att man har vårdat en matförgiftad man hela helgen och sedan visar det sig vara magsjuka. Hur jag vet det? Jag vaknade 04 inatt av att jag kaskadkräktes. Nu har jag försökt få i mig saft, vatten, vätskeersättning och Cola hela dagen. Får inte behålla något. Om Ibbe är frisk och kan ta hand om mig? Nej, tyvärr ligger han fortfarande nedbäddad sjuk, men han hjälper mig så gott han kan, stackarn. Vad är det här för skit? 
#1 - - Venice:

Stackare! :( Jag trodde magsjukeperioden var över. Här härjade det för en månad sen och jag har inte hört nån ha det sen dess. Men det kommer ju olika tider i olika ställen i landet då det far runt såklart :) Men krya på er hörrni!! <3

Svar: Tack snälla <3
Jessica Lagergren

#2 - - Anonym:

Men åh krya på er!!

#3 - - Anonym:

Åh, krya! Jag åkte på magsjuka natten mot onsdag i förra veckan, misstänker att det var vinterkräksjukan då den kom plötsligt. Hade feber i ett dygn och 3 dagar senare var jag frisk. Hoppas det går lika snabbt för dig!

#4 - - Anonym:

Alltså magsjuka när man är gravid är hemskt! Krya på er!!

#5 - - Sara:

Åh vad jag lider med dig! När jag väntade sonen blev jag magsjuk för första gången sen jag gick i skolan. Nu i våras då jag väntade dottern var det dags igen... Hoppas att du blir bättre snart. Att vara gravid och magsjuk önskar jag inte ens min värsta fiende. Ta hand om er.

Svar: Tack snälla! Vidrigt detta... <3
Jessica Lagergren

#6 - - Hugojmsmamma:

Men usch! :( jag själv blev så jäkla magsjuk förra påsken, då var jag i vecka 23.. Jag kräktes så häftigt att en disk i ryggen hoppade fel och jag blev som förlamad i benen,, fick åka in akut, såklart för dem trodde bebisen inte mådde bra och låg fel i magen. Det var bara disken som tur var, och nu handlade inte bloggen om mig, men krya på dig Jessica, det bästa med magsjuka är att det ändå är över rätt fort <3

Svar: Fy Fabian vad läskigt :( Jag har glömt mejla dig! Gör det när jag mår bättre :) Kram
Jessica Lagergren

#7 - - Sofia:

Åh fy fasen 😱😷 stort krya på dig!!

#8 - - tesslundin.blogg.se:

calisi! Har haft det två ggr på kort tid, november och februari 👎

#9 - - Anonym:

Kan det vara sushin??

#10 - - tommy:

jobbigt att vara sjuk =)

#11 - - Michelle :

Jag fick vinterkräksjukan på nyårsdagen. Här har man hållit sig 100% nykter men fick uppleva en sån där oskön "bakfylla" ändå. Gjorde mig extra bitter. Mitt enda råd (det fungerade för mig iaf) är att börja äta relativt normalt så fort spyorna gett med sig. Be någon åka och handla ALLT du tycker låter gott för tillfället. Då mår du bättre. Bebisen klarar sig alltid så tänk bara på dig själv och försök äta gott. Krya på dig.

#12 - - Linda:

Krya på er!
Lyssnade förresten på podden. Vet inte om du fått tipset tidigare men Kiwi innehåller järn. Tänkte om du ville äta någonting annat än leverpastej.

Supervacker är du! Lycka till!


Svar: Åh, tack! :) Och vilket bra tips!! Älskar kiwi!! 😍 Kram
Jessica Lagergren

#13 - - Malin:

Krya pa dig!

#14 - - Matilda :

Uscha, krya!

Till top