Träningskläder hos sjukgymnasten

Allmänt / Permalink / 10
Har man inte träningskläder hos sjukgymnasten? Precis när jag skulle gå imorse frågade Ibbe om jag skulle sporta. Jag: Eh... Ja, eller jag ska ju på sjukGYMNASTIK. Sen gick jag förbi Angelica som sa samma sak. "Du kan ha vanliga kläder där!"
Varför heter det gymnastik då? Vad gör man?
Taco hej från träningsredo tjej!
#1 - - lin:

Hahaha...! Det här är ju urroligt! Alltså min bild av sjukgymnastik är att man får lära sig hur man sitter, går och står på ett bra sätt. Inte så krävande alltså! Men det vore ju skitkul om du började stretcha och värma upp med att jogga runt i rummet i början av mötet!

Svar: Haha, men jag gick på sjukgymnastik när jag var liten och då tränade vi 😄
Jessica Lagergren

#2 - - Elin:

Jag var hos sjukgymnasten för lite foglossningsbesvär för två veckor sedan och jag önskade att jag hade haft träningskläder på mig istället för vanliga jeans. Fick stå där i bara trosor och linne för att hon skulle kunna klämma och känna och se att jag står och går på rätt sätt. Hade jag bara haft träningstights på mig så hade jag sluppit stå där och skämmas med mina trosor.

#3 - - Louise:

haha inte så lätt att veta ju :D

#4 - - Sara:

Fast vi har faktiskt bytt yrkestitel nu till Fysioterapeut, vilket det även heter på Engelska och utomlands :) Sjukgymnastik föddes typ i Sverige och är ett gammalt namn så det känns väldigt bra med ett namnbyte. Och nej så värst mycket ren gymnastik är det ju inte! :) Hoppas du fick bra hjälp hos fysioterapeuten! :)

#5 - - Stefan:

Va?
Klart man har i alla fall rörliga och bekväma kläder på sig hos sjukgymnasten.

Att gå dit i typ kostym eller ett par stela jeans skulle inte jag rekommendera i alla fall.
Angelica och Ibbe har helt klart dåligt koll ;)

#6 - - Elin :

Tips! Skaffa bra skor, converse är nog inte så jättebra för ömma fogar :) det hjälpte mig mycket när jag skaffade ett par rejäla walkingskor med ordentlig sula och stötdämpning! Hoppas det blir bättre snart :)

#7 - - Malin:

Jag har gatt hos sjukgymnast for min rygg och aven om det inte ar lika anstrangande som ett traningspass sa har jag alltid sett till att ha bekvama klader pa mig.

#8 - - Emma Beyond:

Hej Jessica.
I just loovee your blog. Jag kollar ofta i mobilen men i bland går jag in på datorn och då slår det mig att du har ett "färdigt" tema. Jag vet inte om det är för att du gillar de så mycket som du har det. Men skulle du vilja ha en design som är lite personligare (vilket jag tycker du borde ha eftersom du driver en stor blogg, många vet vem du är i och med insta och er kick-ass-podd) så är det något jag mer än gärna hjälper dig med.

För det kliar lite i mina fingrar när jag ser det helt färdiga temat,jag tycker sånt är superkul och jag är mammaledig och rullar ofta tummarna ;)

ps. Gratis är gott! - men det är inte menat som något illa och jag hoppas inte du tar illa upp att jag frågar och erbjuder. Vill du så vet du! (:

Ha en bra dag och hoppas det gick bra hos sjukgymnasten

Svar: Tack vad gullig du är! :) Jag flyttar min blogg till LOPPI den 1 april så kanske inte är värt det då :) Stor kram
Jessica Lagergren

#9 - - Johanna Törnqvist/HannahSthlm:

Hello! Hoppas allt är bra i vårsolen! :)
Jag har en tävling med ett gott budskap på min blogg just nu. Lottar ut 2 söta armband med berlock från GIVE HOPE! Kika gärna in och var med ! xoxo

#10 - - tommy:

spännande

Till top