Tvillingpodden gästas av Tvillingmorsan

Allmänt / Permalink / 7
I helgen får jag och Angelica besök av Malin som driver bloggen Tvillingmorsan. Hon kommer vara gäst i Tvillingpodden, och nu undrar jag vad ni har för frågor till henne? Ställ era frågor här i kommentarsfältet så ska vi ställa alla frågor till henne! Jag älskar att ha gäster i podden. Vem eller vilka skulle ni vilja att vi bjöd in för framtida avsnitt?
Bild lånad från Malin. :)
#1 - - Anna mamma till Vincent :

Blondinbella vore kul!

#2 - - Theres:

Paula Uribe och Therese Wickman. Kanske också My Martens. Tre gäster jag skulle vilja lyssna på :)

#3 - - Anonym:

Fråga henne hur hon hanterar motgångar (som hon haft en del av) i vardagen tanketips å trix. Hur gör man för att se framåt å tänka positivt? Vad är roligast med att ha just tvillingar? Hennes tankar om att uppfostra tvillingar; ska de gå i samma klass osv.

#4 - - Elin:

hennes första tanke när hon fick veta att det var TVÅ bebisar i magen! :D

#5 - - Andrea:

Jag själv väntar tvåäggstvillingar och har en fråga vad gäller förlossningen! Tveka du om du ville föda vaginalt och hellre kejsarsnitt? Har själv inte bestämt mig och är jättekluven när det gäller den frågan... Och när det gäller amning, dubbelammade hon mycket? Tack! :-)

#6 - - Anonym:

Ni skriver alla tre mina "topp 5 bloggar" jag läser dagligen sen jag själv fick barn, fortsätt som ni är (och sluta för Guds skull inte blogga) er själva och ni verkar vara fantastiska kvinnor/mammor/blivande mamma) <3

Nu till frågor
1. Var tvillingar något som fanns i släkten? och isåfall, fanns det någon tanke på att det kunde vara så innan ultraljudet?
2. Vilka tillfällen är det "extra" kul/lite "extra" jobbigt att ha tvillingar?
3.fick du välja förlossnings sätt i och med att det var två?
4. Vad är bäst/sämst med att ha en stor blogg?

Ser fram emot att lyssna på podden! (Som vanligt med andra ord) kramar till er! /Mary


#7 - - Jenny:

Hallå! Jag har två barn som är tvillingar, en underbar pojke och en fantastisk flicka som blir 2 år om en månad. Mina tvillingar är enormt olika varandra och har helt olika behov, jag vet att du också har en pojke och en flicka som är tvillingpar och undrar om du har några erfarenheter av detta? HUR hittar man en balans att kunna tillfredställa båda barnen i vardagen? Min son har krävt ENORMT mycket tidigare och jag bar på honom dagarna i ända och kände att min dotter hamnade lite i utkanten pga hennes brors behov av konstant närhet, hur gör du där? Numera är han envis och ilsken och ibland får man knappt ta i honom utan att han får ett utbrott medans hans syster är lugn och glad. Sammanfattning: Jag känner att min dotter inte får lika mycket tid av mig som hennes tvillingbror som uppenbarligen kräver tid med mig konstant. Hur hittar man en balans med tvillingarna?

MVH / Ensamstående tvillingmamma.

Svar: Hejsan :)
Jag är tvilling, men har inga tvillingar själv. Jag väntar mitt först barn. :)
Jessica Lagergren

Till top