Ett jävla humör

Allmänt / Permalink / 11
Ni vet när man för en gångs skull bara snoozar en gång istället för tio och går upp. Då är man ju sådär äckligt nöjd med sig själv. Man äter frukost och tittar på Nyhetsmorgon i lugn och ro för att sedan svida om från morgonrock till kläder. Här börjar problemen. 1. Jag hittar inte rätt klänning som jag tänkt ha. 2. Jag får leta sönder mig själv efter ett par preggo-strumpbyxor. 3. Jag får på mig strumpbyxorna efter mkt om och men. Men eftersom att de sitter som snurpingben bestämmer jag mig för att dra upp dom en bit till. Då händer det som inte får hända 3 minuter innan man ska gå hemifrån - det blir en reva i dom. En MASKA! En stor jävel som inte går att rädda med något nagellack i världen. Närmsta tänkbara person får såklart skulden för allt - vilket självklart är en nyvaken Ibbe. Jag skriker att det är HANS fel att jag är gravid, alltså HANS fel att jag måste använda preggo-strumpbyxor, alltså måste HAN köpa nya till mig eftersom att jag redan har köpt 78 par som gått sönder. Hur började er dag? :)

#1 - - Eveline :

Haha underbart! Kanske dock inte för Ibbe :) känner igen de där! Inget passar och klart att det är makens fel! ;) ser fram emot att lyssna på er podd !

#2 - - Anonym:

Du får inte skrika och skylla allt på Ibbe, bara för att du är gravid är det inte okej att vara så mot din partner. Det är inte alltid lätt för honom heller. Rå om varann och ta vara på tiden istället. Det är verkligen en prövning för förhållandet att ha småbarn, så se till att vårda er relation under graviditeten och hitta på massa mys, så ni har massa med energi när er bebis kommer!

#3 - - sara:

Håller med till 100%
han måste se till att trolla fram ett par nya direkt.

#4 - - Alexandra:

Dessa gravidhormhoner. 💕 Jag använde H&M's gravidstrumpbyxor i den 100 och 200. En gång gick ett av mina par sönder men vid magen, så jag kunde använda dem ändå. Hoppas din dag blir bättre. ❤️ kram

#5 - - Anonym:

Äh fullt resonligt ju, klart det är Ibbes fel att dur gravid. Han kan ju knappast önska att det inte var så ;)

#6 - - tommy:

började kasst fick en räkning :(

#7 - - Sara :

känner igen mig haha, är i vecka 21 imorgon så några veckor efter dig. humöret just nu är hopplöst, det är inte alltid lätt att lägga band på sig (jag kan inte göra det alls.) visst att man inte ska vara onödigt elak mot sin kille men ibland brister det, ser viktigaste är att säga förlåt efteråt. inte lätt att "vårda relationen" hela tiden när hormonerna far runt :)

#8 - - Elin Löwstedt:

Min dag började 7:30 då ena barnet som låg i famn tyckte det var dags att tag morgon. Så då steg vi upp, jag, hon och hennes tvillingsyster.

Var jag vaknade? På golvet i barnens rum... Utan madrass.

#9 - - Anonym:

Åh kära du och stackars ibbe! Haha.
Know the feeling, fast det var ett tag sedan jag var gravid (har en ett och ett halvt åring)
Hade också ett sådant sjå med allt som rörde kläder och var det sedan något som inte gick som jag ville, ja då var det mannen som fick ta skiten för det, haha..

Måste också bara få skriva, du och Angelica, ni är så jäkla härliga människor.
Åh vad jag äääälskar er humor, fantastiska tjejer är vad ni är!
Lyssnar inte på några poddar alls, förän någon vecka sen jag lyssnade på er och sen har det bara fortsatt och längtar varje vecka till er podd!
Ni är så jäkla bra!
Kramis

Svar: ❤️❤️❤️❤️❤️❤️
Jessica Lagergren

#10 - - Angelica:

hahahahaha

#11 - - Elin:

Helt logiskt. Punkt slut 😉

Till top