Kissar ni också hela tiden?

Allmänt / Permalink / 12
Alltså nu har jag nått en punkt där jag är konstant kissnödig. Jag kan liksom inte ge mig ut på längre äventyr utan att veta att det finns tillgång till en toalett. När jag blir kissnödig så blir jag akut kissnödig och kan verkligen i n t e hålla mig. Har ni andra som är gravida/varit gravida samma problem? Jag vaknar dessutom minst en gång per natt och måste kissa. Jag antar att detta bara kommer bli värre och värre ju längre fram jag kommer i graviditeten?
 
#1 - - Ysa:

Jag har bf om 6 dagar. Inatt har jag varit upp och kissat 7 ggr...

#2 - - Angelica:

Ja jag hade samma problem med Alice, det är vanligt gumman!

#3 - - Frida:

När jag var gravid var det ett jäkla rännande till toaletten hela dagarna. Jag kunde kissa, torka mig och ställa mig upp för att dra upp byxorna när jag där och då känner att jag måste kissa igen, och det kom exakt lika mycket kiss. Det var löjligt vad jag sprang på toa för att kissa! Nätterna var jag uppe i alla fall tre gånger och kissade, hann knappt somna om innan jag vaknade kissnödig igen, kändes det som.

#4 - - Anonym:

Knipövningar, Knipövningar och Knipövningar är svaret. :-) normalt att du har det besväret och värre blir det framöver då barnet trycker ner bäcken mm. Glöm inte Knipövningar för annars kan det sluta med att du kissar på dig framför folk vid minsta host/nysning/skratt :-) även viktigt efter förlossning att köra dessa nedrans Knipövningar då musklerna fortfarande är slappa. Kämpa på och ps. Du är fiiiin och låt ingen trycka ner ditt självförtroende! !! Alla är vackra och underbara, inte minst som gravid!!!

#5 - - Malin:

Håller fullkomligt med!!! Letar alltid efter närmaste toalett. V.21 nu

#6 - - Jenny:

Yes, guuud vad jag var kissnödig. Sådär kissnödig så man knappt kan hålla sig och det känns som att man ska kissa två liter. Och så springer man på toa och så kommer det TVÅ DROPPAR! Sen har man precis hunnit ut från toaletten och så är man lika kissnödig igen. Så irriterande!

#7 - - Elin:

Samma känsla här! Gravid i vecka 18 idag och nuförtiden är det ett ständigt rännande på toaletten. Tidigare kunde det räcka med att gå och på toaletten 1-2 gånger om dagen, sånt kan jag ju glömma nu.

Har extrema problem med att jag måste hitta rätt position på toalettstolen också för att det ska komma något utan att jag ska behöva bli sittandes där hela dagen (någon sa att det skulle hjälpa att sitta bakochfram ???)

#8 - - tommy:

intressenat hahah

#9 - - Jennie:

Jag kissar också hela tiden, och jag är inte gravid.... Typ inte... Jag har bara alla möjliga jättesymptom på en graviditet och japp, jag har spiral. Hatar detta. Får såhär hela tiden. Bungy jumps rakt ner i gravid-träsket och så upp därifrån lika fort. Hellre kissar jag för att jag är gravid på riktigt än för att kroppen spelar mig ett spratt.... :(

#10 - - alice:

känns som jag inte kissar alls! Måste inte upp på natten heller .. Oroar mig för att jag dricker för lite då eller nåt! Alla andra kissar ju :(

Svar: Vilken vecka är du i? :) Skönt så länge du slipper, njut!
Jessica Lagergren

#11 - - Fanny :

När jag var i v 25 till typ 28 var jag kissnödig JÄMT! Det blev faktiskt bättre (eller så kanske jag vande mig?) efter typ v 30..

#12 - - Zarah:

Samma här! Värst är när man ska åka långt utan att kunna kissa. Ska åka till Danderyd på tillväxtultraljud imorgon och det är 1,5 h bussresa!! o.O

Svar: Åh, nej! Potta? Pet-flaska? Kateter? ^^ Lycka till! <3
Jessica Lagergren

Till top